Feltöltőkártyások adategyeztetéséről
SIM kártyák

Riasztórendszerek gyakran SMS értesítést küldenek, vagy hívják a lakástulajdonost betörés esetén. Gyakran ezekben az eszközökben feltöltőkártyás SIM-ek találhatók, ez több esetben okozhat problémát:

  • Ha az egyenleg lemerül, akkor betörés esetén nem kap értesítést az ügyfél.
  • Áramszünet esetén sincs értesítés (gyakran a betöréseket előtt az áramot kikapcsolják, ha nem történik intézkedés, a riasztórendszer a beépített akkumulátorról üzemel, addig, amíg az akku le nem merül.
  • Ha a lakástulajdonos nem egyezteti szolgáltatójával a feltöltőkártya adatait, az előfizetését törölhetik.

Az adategyeztetési kötelezettség természetesen nem érinti távfelügyeleti szolgáltatásainkat igénybe vevő ügyfeleinket. Ezek a SIM kártyák nem feltöltőkártyások és cégünk tulajdonát képezik.

A jogszabályi változások következtében a mobilszolgáltatóknak idén június 30-ig azonosítaniuk szükséges a feltöltőkártyás előfizetőiket (előre fizetett hang SIM-kártyákkal rendelkezőket). A több millió érintett kártyahasználónak kapcsolatba kell lépnie mobilszolgáltatójával a szolgáltató által megjelölt módon és formában. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a hazai mobilszolgáltatókkal közösen május 2-től kampányt indított, hogy felhívja az előfizetők figyelmét a határidőre, illetve az ügymenet folyamatosságára. Fontos, hogy a hozzátartozók, közvetlen családtagok is segítsék a gyerekek, idősek által használt hanghívásra alkalmas, illetve riasztókban és egyéb nem hívásra szolgáló eszközökben található mobiltelefon SIM-kártyák adategyeztetését.

Amennyiben az előfizetőnek 2017. január 1-je előtt kötött feltöltőkártyás szolgáltatásra irányuló szerződése van bármelyik mobilszolgáltatóval, akkor nem szabad elfelejtenie a június 30-ai dátumot. A szolgáltatókat ugyanis törvény kötelezi arra, hogy még ez év első felében egyeztessék ügyfeleik adatait. Több millió előfizetői szerződést érint a jogszabályi változás, ezért érdemes az ellenőrzéshez szükséges adatokat – a szolgáltató értesítését követően – minél hamarabb a szolgáltató rendelkezésére bocsátani, mivel a jogszabály alapján a szolgáltatóknak 2017. július 1-jével meg kell szüntetniük azokat a feltöltőkártyás előfizetéseket, amelyek esetében az adategyeztetés nem történik meg határidőig. 2017. január 1. előtt vásárolt feltöltőkártyáknál kötelező az adategyeztetés, az ezt követően vásároltaknál a szolgáltató már a szerződés megkötése előtt elvégzi a személyazonosságot igazoló ellenőrzést az előfizető adatai alapján.

A szolgáltatók 2017. június 30-ig legalább kétszer SMS értesítést küldenek az előfizetőknek a személyazonosságot igazoló ellenőrzéshez szükséges adatokról, az adategyeztetés módjáról (az az személyesen, telefonon vagy online), az adatok megadásához szükséges teendőkről, valamint az egyeztetés elmulasztásának jogkövetkezményéről, a feltöltőkártyás előfizetések megszűnéséről.

A hatóság és a mobilszolgáltatók is „adategyeztetés” elnevezésű aloldalakat hoztak létre a weboldalaikon, ahol részletes információ található az adategyeztetésről, a személyazonosságot igazoló ellenőrzésről. Az azonosításról szolgáltatónként a legfontosabb gyakorlati tudnivalók a szolgáltatók adategyeztető oldalain olvashatók, az előfizetők további információkat itt kaphatnak:

 

Bízza otthona védelmét szakértőkre és válasszon értesítős, vagy kivonulós szolgáltatásainkból.

További részletekért látogassa meg távfelügyeleti oldalunkat.